آقای آبگرمکن آقای آبگرمکن .

آقای آبگرمکن

سرویس و تعمیر آبگرمکن ایستاده

نکاتی درباره تعمیر آبگرمکن ایستاده​

از سرکار خسته اومدی خونه، فقط یه دوش آب گرم می‌تونه خستگی رو از تنت بیرون کنه و بعد هم یه استراحت خوب و دیدن فیلم مورد علاقت، ولی یدفعه متوجه می‌شی آبگرمکن خراب شده و آب گرم نداری. اونموقعست که کلافه می‌شی و تازه یادت میافته که ای داد! چندروز پیش دیدی آبگرمکن مثل همیشه کار نمی‌کنه، پس داشته خراب می‌شده.

اصلا نگران نباش، می‌خوایم توی این مطلب درباره اینکه چه زمانی آبگرمکن نیاز به تعمیر داره و اطلاعاتی که برای تعمیر آبگرمکن ایستاده گازی یا زمینی نیاز دارین رو بهتون بگیم. پس با ما بیاید.

چرا آبگرمکن ایستاده؟​

آبگرمکن‌ها در انواع مختلفی موجودن که عبارتند از : آبگرمکن ایستاده ، آبگرمکن دیواری و مخزنی، که در این مطلب تعمیر آبگرمکن ایستاده مورد توجه ماست، اما چرا تعمیر آبگرمکن ایستاده ؟

با توجه به اینکه سختی آب باعث به وجود اومدن مشکلات رسوب در آبگرمکن‌های دیواری می‌شه، فشار آب باید به حداقل میزانی برسه که برای روشن‌شدن آبگرمکن دیواری مهم باشه و تغییرات درجه حرارت در این آبگرمکن‌ها و نداشتن این محدودیت‌ها در آبگرمکن‌های ایستاده، باعث شده خیلی از مشتریان از این آبگرمکن‌ها با توجه به شرایط محل زندگی‌شون استفاده کنن و ما آموزش تعمیر آبگرمکن ایستاده رو برای این مصرف‌کنندگان انتخاب کردیم.

چه زمانی باید به فکر تعمیر آبگرمکن ایستاده‌مان بیفتیم؟​

چه خوب که به فکر پیشگیری و سرویس آبگرمکن خودتون هستین، آبگرمکن‌ها ممکنه درست در زمانی که بهشون نیاز دارین با مشکلاتی مواجه بشن و نیاز به تعمیر داشته باشن. از نشونه‌هایی که نیاز به تعمیر آبگرمکن ایستاده یا دیواری دارین شامل موارد زیر هستن:

  • وقتی آبگرمکن ایستاده روشن نمی‌شه؛
  • نشتی آب در مخزن که نیاز به تعمیر مخزن آبگرمکن ایستاده هست؛
  • زمانی که فشار آب خروجی کمه؛
  • شمعک جرقه نمی‌زنه یا مدام در حال کار خاموش می‌شه؛
  • آب گاهی به نقطه جوش می‌رسه؛
  • آبگرمکن نشتی گاز یا برق داره؛
  • میزان درجه حرارت آبگرمکن نوسان داره؛
  • و...

موارد رایج در تعمیر آبگرمکن ایستاده​

در ابتدا توصیه می‌کنیم برای اینکه از هزینه‌های اضافی جلوگیری کنید، از مشاور و متخصص درباره تعمیر آبگرمکن ایستاده‌تان یا تعویض آن مشورت بگیرید.

  • الکترود جرقه نمی‌زنه
    ممکنه وایر دارای قطعی باشه؛
    وایر از محل جدا شده باشه که باید دوباره در محل خودش قرار بگیره؛
    قبل از تعمیر آبگرمکن ایستاده توجه کنید که شاید سر الکترود کثیف شده که باید تمیز بشه؛
  • شمعک آبگرمکن روشن نمی‌شه
    ممکنه ترموکوپل خراب شده باشه که باید تعویض بشه؛
    شیر مغناطیسی اون خراب شده باشه؛
    مهره ترموکوپل شل شده که باید محکم بشه؛
    و اگر شعله کوتاه هست باید مسیر عبوری گاز تا شمعک بشه؛
  • شیر آب گرم بازه ولی شمعک روشن نمی‌شه
    ممکنه گاز ساختمان قطع شده باشه؛
    در بخش صافی، گرفتگی وجود داره که باید تمیز بشه؛
    شیر آبگرمکن بسته هست که باید باز بشه؛

قیمت تعمیر آبگرمکن ایستاده

عوامل مختلفی بر قیمت تعمیر آبگرمکن ایستاده تاثیر داره، که بهتر هست از یک متخصص نصب و تعمیرات برای هزینه تعمیر آبگرمکن ایستاده خود کمک بگیرید، چراکه در برخی مواقع بدلیل قدیمی‌شدن آبگرمکن و نبودن قطعات تعویضی در بازار، خرید مدل جدید به صرفه‌تر از هزینه‌های مکرر تعمیرات هست. اما به طور کلی عواملی که در قیمت تعمیر آبگرمکن موثرن، عبارتند از :

  • مدل دستگاه
  • نوع مشکل ( مانند تعمیر آبگرمکن ایستاده سوراخ شده یا مشکل شمعک و...)
  • قطعات تعویضی یا تعمیری
سخن آخر​

تعمیر آبگرمکن ایستاده ممکنه کار راحت و آسونی به نظر بیاد، اما در تعمیر آبگرمکن ایستاده ، مانند بقیه وسایل برقی و گازی، دسته نکاتی هست که نیاز به دانش تخصصی افراد متخصص داره. 


برچسب: تعمیر آبگرمکن ایستاده گازی، تعمیر مخزن آبگرمکن ایستاده، آموزش تعمیر آبگرمکن ایستاده، تعمیر آبگرمکن ایستاده سوراخ شده، قیمت تعمیر آبگرمکن ایستاده،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۲۴:۴۴ توسط:ایمان اقدسی موضوع: نظرات (0)