آقای آبگرمکن آقای آبگرمکن .

آقای آبگرمکن

آبگرمکن برقی ، عامل دوستی تابستان با آب گرم

فصل تابستان است و همه به دنبال آب خنک هستند اما همیشه آب خنک نمی‌تواند جوابگوی شما باشد. بعضی وقت‌ها باید دنبال آب گرم باشید حتی در زل تابستان! اگر شما یک بار در زندگی تان از سرویس بهداشتی یا حمام استفاده کرده باشید یا سر و کارتان به سینک ظرفشویی و ظرفها افتاده باشید، خواهید فهمید درباره چه موضوعی صحبت میکنیم. آبگرمکن !

در این مقاله می‌خواهیم پیرامون اهمیت آبگرمکن – البته از نوع برقی - با شما صحبت کنیم تا متوجه شوید چگونه می توانید از این سیستم ها به خوبی بهره مند شوید. البته آبگرمکن برقی تفاوت هایی با سایر محصولات مشابه دارد که آن ها را هم ذکر خواهیم کرد.

آبگرمکن برقی چگونه کار می‌کند؟

آبگرمکن برقی  یک ورودی دارد که به وسیله آن، از برق تغدیه می‌کند. وقتی شما در هرجای خانه شیر آب را باز کنید، در داخل آبگرمکن برقی ، سنسوری قرار دارد که بلافاصله متوجه حرکت جریان آب شده و باعث فعال شدن هیترهای دستگاه می شود. سپس آب های موجود در مخزن آبگرمکن برقی  شروع به گرم شدن کرده و به سمت مصرف کننده ارسال می‌گردد. زمانیکه شیر آب بسته شود، هیترها خاموش شده و فرآیند انتقال آب متوقف می‌شود.

تفاوت آبگرمکن برقی و آبگرمکن گازی

یک تفاوت بسیار ساده دارند! تفاوت آبگرمکن برقی و آبگرمکن گازی در ورودی آن هاست و در قسمت خروجی کاملا مشابه یکدیگر عمل می‌کنند. ورودی آبگرمکن گازی، کپسول گاز یا گاز شهری ست اما ورودی آبگرمکن برقی ، انرژی برق است.

آیا آبگرمکن برقی خوب است؟

در جواب باید گفت این موضوع بستگی به نوع استفاده شما دارد، اما اگر شما برای مصارف خانگی لازم دارید، جواب ما به شما به دلایل زیر مثبت است:

۱) نیازی به دودکش و گاز شهری ندارد.
۲) خرابی کمتری دارد.
۳) در روستاهایی که دسترسی به گاز ندارند، آبگرمکن برقی گزینه مناسبی ست.
۴) خطر احتراق و گازگرفتی ندارد.
۵) هزینه نگهداری و سرویس پایین است.
۶) نصب آن را حت است.
۷) عمر زیادی دارد.
۸) چنانچه از آبگرمکن برقی دیواری استفاده کنید، مساحت کمتری اشغال می‌شود.
نکته: با سرویس دوره ای المنت آبگرمکن برقی ، علاوه بر کاهش مصرف برق، کارآیی و عمر دستگاه را افزایش دهید.

تفاوت آبگرمکن برقی مخزن دار و بدون مخزن

آبگرمکن برقی مخزن دار :

مصرف انرژی بالایی دارند زیرا آب را به مقدار زیادی (حدود ۳۰ تا ۸۰ گالن) در مخازن خود ذخیره کرده و همیشه آب را گرم و داغ نگه می‌دارند. حتی اگر شما از آب استفاده نکنید یا در مسافرت به سر ببرید. پراستفاده ترین مدل، همین است.

آبگرمکن برقی بدون مخزن :

نسبت به مدل قبلی، مصرف انرژی کمتری دارد زیرا فقط در زمان نیاز به استفاده، آب را گرم می‌کند. البته همین موضوع باعث می‌شود وقتی شما در حال استفاده از ماشین لباسشویی هستید، نتوانید از آب گرم برای شستشو و استحمام استفاده کنید. به همین منظور افراد از چند آبگرمکن برقی بدون مخزن برای مصارف گوناگون در منزل استفاده می‌کنند.

قیمت آبگرمکن برقی بدون مخزن، دو برابر قیمت مدل مخزن دار آن است.

ممکن است برایتان سوال پیش بیاید فرق آبگرمکن برقی با پکیج چیست!

این هم جواب ساده ای دارد. آبگرمکن برقی فقط باعث می‌شود آب مصرفی گرم شود اما پکیج  علاوه بر گرم کردن آب، وظیفه گرم کردن محیط خانه را دارد. آبی که در داخل پکیج گرم می‌شود، به داخل رادیتورها یا سیستم های گرمایشی رفته و از آن طریق باعث گرم شدن خانه می‌شود.

چند مورد مصرفی برای آبگرمکن برقی

۱) ممکن است افرادی که در روستا زندگی می‌کنند و کسانی که برای تعطیلات در ویلاهایشان به سر می‌برند، دارای اختلاف طبقاتی باشند اما یک وجه اشتراک به اسم آبگرمکن برقی دارند. هر دوی آن ها به دلیل آنکه ممکن است از شهر فاصله داشته باشند یا از طریق گاز شهری تامین نشوند، استفاده از انرژی برق بهترین راه برای گرم کردن آب های مصرفی است.
۲) افرادی که در کانکس ها زندگی یا فعالیت می‌کنند، امکان لوله کشی و استفاده از گاز شهری را ندارند، به همین خاطر از آبگرمکن برقی استفاده می‌کنند.
۳) مکان هایی که ممکن است نسبت به آلاینده ها حساس باشند، بهتر است از آبگرمکن برقی استفاده نمایند.
۴) از این سیستم، برای گرم کردن آب مصرفی خانه های کوچک و متوسط استفاده می‌شود. برای خانه های بزرگ که چندین منبع آبی دارند، توصیه نمی‌شود.
۵) استفاده از آبگرمکن برقی شما را نسبت به سایر واحدها و طبقات مستقل می‌کند.

برویم سراغ انواع آبگرمکن برقی

آبگرمکن برقی بر اساس نوع نیاز دارای انواع مختلفی بوده و نمی‌توان گفت بهترین آبگرمکن برقی کدام است. در ادامه از نظر بعضی پارامترها، آبگرمکن فوق، تقسیم بندی شده:

۱) دیواری یا زمینی: 

پیش‌تر هم گفتیم که آبگرمکن برقی دیواری مساحت کمتری اشغال می‌کند و البته برای خانه های کوچک و متوسط مناسب است. اما از نوع زمینی، برای مساحت های بزرگتر استفاده می‌شود زیرا بار حرارتی بیشتری تولید می‌کند.

۲) ورودی: 

در دو نوع تک فاز و سه فاز موجود است که با توجه به نوع و مقدار مصرف انتخاب می‌شوند.

۳) از نظر ابعاد و بار حرارتی:

این دستگاه در ابعاد مختلفی طراحی شده که همین موضوع، مقدار بار حرارتی آن را هم تغییر می‌دهد. با توجه به محل، شرایط و متراژی که دارید، می توانید مدل مورد نیازتان را تهیه فرمایید.

چکیده
مروری داشته باشیم بر آنچه که گفته شد:

۱) طرز کار
۲) تفاوت آبگرمکن برقی و گازی
۳) جواب به یک پرسش مهم
۴) تفاوت آبگرمکن برقی مخزن دار و بدون مخزن
۵) فرق آبگرمکن برقی با پکیج
۶) موارد مصرفی
۷) انواع
پیشتر هم ذکر کردیم که هنگام خرید آبگرمکن برقی بایستی شرایط محل استفاده از آن را سنجیده و سپس اقدام به خرید نمایید. بهتر است تمام اطلاعات مورد نیاز را در اختیار فروشنده قرار دهید تا او بتواند طبق نیاز شما، دستگاه تان را انتخاب کند. گاهی اوقات نداشتن اطلاعات یا دادن اطلاعات غلط به فروشنده، باعث می‌شود هزینه های زیادی را متقبل شده یا انتظاراتی که از دستگاه دارید، برآورده نشود.


برچسب: آبگرمکن برقی بدون مخزن، قیمت آبگرمکن برقی، آبگرمکن برقی مخزن دار، المنت آبگرمکن برقی، بهترین آبگرمکن برقی،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۴۹:۲۱ توسط:ایمان اقدسی موضوع: نظرات (0)