آقای آبگرمکن آقای آبگرمکن .

آقای آبگرمکن

نکاتی برای تعمیر آبگرمکن دیواری

آبگرمکن یکی از آن وسایل مهم خانه است که خراب‌شدن آن به معنی نبود آب گرم برای استحمام و شسشتشو بوده و در نهایت به معنی بر هم زدن آسایش اعضا خانواده است. آبگرمکن دیواری یکی از انواع آبگرمکن‌هایی‌ست که استفاده از آن بسیار رایج است. تعمیر آبگرمکن دیواری کاری تخصصی است و نیاز به کارشناس و تعمیرکار حرفه‌ای دارد، اما گاهی افراد به دلیل خودداری از هزینه تعمیر آبگرمکن دیواری ، تعمیرات آبگرمکن دیواری را خودشان انجام می‌دهند که این امر ممکن است به آبگرمکن شما آسیب رسانده و طول عمر آن را کاهش دهد.

به هرحال نگران نباشید، ما در تیم تخصصی و فنی برقیار، قصد داریم در این مقاله به آموزش تعمیر آبگرمکن دیواری بپردازیم تا در موارد جزئی خودتان بتوانید تعمیر آبگرمکن دیواری‌تان را انجام دهید. در ادامه مطلب همراهمان باشید.

روش تعمیر آبگرمکن دیواری و عیب یابی آن​


آب گرم نمی‌شود.​

  • اگر آبگرمکن دیواری‌تان آب را گرم نمی‌کند، ممکن است گاز یا برق دستگاه مشکل داشته باشد. برای تعمیر آبگرمکن دیواری ، ابتدا بررسی کنید آیا گاز دستگاه در جریان و برق دستگاه متصل است؟ اگر سوخت به آبگرمکن دیواری برسد، چراغ‌های راهنمای روی آبگرمکن نشان از این قضیه دارند. در صورتی که متوجه شدید جریان سوخت به آبگرمکن نمی‌رسد آن را وصل کنید.

در حین استفاده آب سرد می‌شود.​

  • درجه تنظیم حرارت آبگرمکن را بررسی کنید. ممکن است دمای آب پایین‌تر از حد استاندارد باشد. در این صورت پیچ درجه تنظیم حرارت را بیشتر کرده و صبر کنید. سپس شیر آب را باز کرده و درجه آب را بررسی کنید.

اگر مشکل برطرف نشد ممکن است یا مشکل بزرگتری وجود داشته باشد مانند جرم گرفتگی منبع آب یا اندازه آبگرمکن برای خانه شما مناسب نباشد. در این صورت می‌توانید با سمباده منبع آب را جرم‌گیری کرده یا آبگرمکنی با توان بیشتر تهیه کنید.

آبگرمکن جرقه نمی‌زند.​

  • اگر دستگاه جرقه نمی‌زند می‌توانید برای تعمیر آبگرمکن دیواری‌تان چندین روش را بررسی کنید:

دریچه گاز را بررسی کنید که بسته نباشد.

فیوزهای دستگاه را چک کنید.

از تمیزبودن شعله‌ها مطمئن شوید. گاهی به دلیل آلودگی شعله‌ها، منافذ شعله بسته شده و در اشتعال آبگرمکن مشکل ایجاد می‌کند.

فیلتر ورودی را بررسی کنید.

شعله آبگرمکن دیواری خاموش می‌شود.​

  • در تعمیر آبگرمکن دیواری در زمان خاموش‌شدن شعله، باید چندین مورد را بررسی کنید که عبارتند از :

سیستم تخلیه دستگاه را چک کنید.

شیر جریان گاز را بررسی کنید.

اگر روی سیم پیچ مشعل رسوب‌گرفتگی مشاهده می‌شود، آن را با سمباده تمیز کنید.

اتصالات برق را چک کنید.

آب بیش از حد داغ است.​

  • در مشکلات تعمیر آبگرمکن دیواری ، گاهی افراد از داغ‌بودن بیش از حد آبگرمکن شکایت دارند.

برای اینکار ابتدا درجه تنظیم دما را بررسی کنید. اگر درجه تنظیم زیاد است آن را کم کنید. اما اگر متوجه شدید با کاهش دما، حرارت آب کاهش نمی‌یابد ممکن است مشکل بزرگتری وجود داشته باشد و همچنین خطرساز باشد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم حتما با تعمیرکار متخصص تماس گرفته و مشکل را مطرح کنید.

آبگرمکن صدای زیادی دارد.​

  • گاهی در آبگرمکن‌ها صدای زیادی می‌شنویم که ممکن است به دلیل شکستگی قطعات یا خرابی آنها باشد. همچنین ممکن است جرم و رسوبات زیادی در منبع آب جمع شده باشد. توصیه می‌شود ابتدا جرم و رسوبات دستگاه را بررسی کنید، اگر مشکل برطرف نشد با یک تعمیرکار برای تعمیر آبگرمکن دیواری  خود تماس بگیرید.

سخن آخر

سرویس‌های دوره‌ای و تعمیر آبگرمکن دیواری برای کمک به سلامت دستگاه و عملکرد آن از موارد مهم است. شاید در ابتدا قیمت تعمیر آبگرمکن دیواری برای شما مورد اضافی تلقی شود و با خودتان بگویید آن را تعمیر می‌کنم، اما گاهی مشکلات بعدی که به همراه دارد هزینه‌های بسیار بیشتری از هزینه تعمیر آبگرمکن دیواری ، بر دوش شما گذاشته و ممکن است مجبور به تعویض آبگرمکن خود شوید.

اگر نیاز به تعمیر آبگرمکن دیواری خود دارید، با خیال راحت می‌توانید با تیم برقیار تماس گرفته و از برقیاران حرفه‌ای ما کمک بگیرید و نگرانی از مشکلات بعدی نداشته باشید. منتظر تماس‌تان هستیم.

 


برچسب: آموزش تعمیر آبگرمکن دیواری، هزینه تعمیر آبگرمکن دیواری، روش تعمیر آبگرمکن دیواری، قیمت تعمیر آبگرمکن دیواری، تعمیرات آبگرمکن دیواری،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۴۳:۰۶ توسط:ایمان اقدسی موضوع: نظرات (0)