آقای آبگرمکن آقای آبگرمکن .

آقای آبگرمکن

آموزش نصب آبگرمکن دیواری

نکاتی درباره طریقه نصب آبگرمکن دیواری


نصب، نگهداری و رعایت نکات ایمنی برای بسیاری از وسایل، معنای پررنگ‌تری پیدا می‌کند، مخصوصا اگر آن وسیله آبگرمکن باشد. آبگرمکن یکی از ضروری‌ترین وسایل و البته با ریسک‌ترین آن است. آبگرمکن‌ها معمولا از حالت مخزن‌دار قدیمی تبدیل به آبگرمکن‌های دیواری شده‌اند. با نصب آبگرمکن دیواری فضای کمتری در خانه‌ها اشغال می‌شود و دیگر نیازی به گرم‌کردن آب درون مخزن نیست.

به همین دلیل برای استفاده از آبگرمکن‌های دیواری، نیاز است که نکات ایمنی و یکسری اصول و ضوابط نصب آبگرمکن دیواری را بدانیم.

پیش نیازهای نصب آبگرمکن

مراحل پیش نیازی قبل از نصب وجود دارد که عبارتند از:

۱ – ابتدا مساحت خانه را بررسی کنید. نصب آبگرمکن دیواری برای مساحت‌های زیر ۶۰ متر مربع توصیه نمی‌شود؛ مگر اینکه دریچه تامین هوای کافی جهت احتراق نصب شده باشد.

۲ – فضایی که می‌خواهید نصب آبگرمکن دیواری را انجام دهید بررسی کنید. دقت کنید آبگرمکن یا پکیج نباید در حمام یا سرویس بهداشتی نصب شود.

۳ – به مکان‌های ممنوعه توجه کنید، مانند: زیرزمین که در آن اکسیژن کافی موجود نیست، رختکن، اتاق خواب، اتاق‌های کوچک، انباری و آشپزخانه‌هایی که تهویه مناسب ندارند.

۴ – آبگرمکن بالای شیر آب‌گرم که بخار دارد نصب نشود، زیرا بخار باعث فرسودگی دستگاه می‌شود.

۵ – درب و پنجره‌ها بررسی شود، اگر از درزگیر استفاده شده است نیاز به دریچه تامین هوا دارید و اگر از درزگیر استفاده نشده، نیازی به دریچه هوا نیست. به خاطر داشته باشید، در هر مساحتی چه ۶۰ متر مربع و چه ۶۰۰ متر مربع، حتما باید وجود دریچه تامین هوا رعایت شود.

۶ – دودکش‌ها چه از داخل ساختمان و چه از پشت بام بررسی شوند. دودکش مناسب جهت تامین اکسیژن لازم و تخلیه دود و گاز باعث جلوگیری از وقوع خطر می‌شود.

۷ – لوله‌کشی‌های آب و گاز ساختمان از نظر سالم‌بودن و رعایت استانداردها بررسی شوند.

۸ – و نهایتا نوبت به نصب آبگرمکن دیواری برقی می‌رسد.

نکات نصب آبگرمکن دیواری


● در انتخاب محل نصب آبگرمکن دقت کنید که پیلوت آبگرمکن به آسانی قابلِ دیدن باشد.

● فضایی که در اطراف آبگرمکن وجود دارد، باید ترجیحا خالی باشد تا ابزارهای تنظیم دما به راحتی در دسترس باشند.

● مکان نصب باید صاف، محکم و تراز باشد تا به هنگام رول‌پلاک کردن مشکلی به وجود نیاید و دستگاه را به محکمی نگه دارد.

● آبگرمکن را در محلی که بیشترین و پراهمیت‌ترین مکان مصرف است نصب کنید. مثلا اگر آب‌گرم حمام مورد مصرف است، نزدیک به حمام و در فضایی مناسب نصب کنید.

● در انتخاب ارتفاع آبگرمکن دقت کنید به دودکش نزدیک باشد. حداقل قطر دودکش ۱۰ سانتی‌متر باشد.

● حداقل فاصله آبگرمکن از دیوار روبه‌رو ۱ متر و از دیوار یا کابینت مجاور ۱۰ – ۱۵ سانتی‌متر باشد.

● از شیلنگ و بست مناسب برای انتقال گاز به آبگرمکن دیواری گازی استفاده کنید.

● دقت کنید از آبگرمکن دیواری برای دو واحد استفاده نکنید، هر واحد باید آبگرمکنی جدا داشته باشد.

● در صورت وجود مشکل در آبگرمکن با شرکت سازنده یا با شرکت‌های تعمیرات و افراد متخصص تماس بگیرید.

کلام آخر


نصب آبگرمکن دیواری نیاز به رعایت اصول و نکات ایمنی دارد و رعایت این موارد بر عملکرد و استفاده بهتر از دستگاه تاثیر زیادی دارد. ما در این مقاله تلاش کردیم شما را با نکات مهمی که در نصب آبگرمکن دیواری اهمیت دارد آشنا سازیم. در صورتی که به خدمات نصب و تعمیرات آبگرمکن و پکیج نیاز دارید، همچنین برای مشاوره و دریافت قیمت نصب آبگرمکن دیواری می‌توانید با  افراد متخصص تماس بگیرید و سوالات خود را مطرح کنید.

 


برچسب: آموزش نصب آبگرمکن دیواری، طریقه نصب آبگرمکن دیواری، نصب آبگرمکن دیواری برقی، نحوه نصب آبگرمکن دیواری، قیمت نصب آبگرمکن دیواری،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۵:۵۶:۲۹ توسط:ایمان اقدسی موضوع: نظرات (0)