آقای آبگرمکن آقای آبگرمکن .

آقای آبگرمکن

تعمیر آبگرمکن دیواری با کمترین هزینه

 

تعمیر آبگرمکن دیواری نسبت به سایر آبگرمکن ها اپیدمی تر شده، دلیلش هم روشن است. هرچه تکنولوژی قطعات پیشرفته تر می شود، دستگاه ها کوچک تر می شوند. به همین منظور تعمیر آبگرمکن دیواری بیشتر درخواست می شود زیرا کمتر خانه ای همچنان از آبگرمکن های قدیمی و بزرگ استفاده می کند. تعمیر آبگرمکن دیواری همچون سایر فعالیت های فنی، نیاز به یک متخصص دارد تا نسبت به اجزای آن آشنا باشد.

در ادامه چگونگی و روش تعمیر آبگرمکن دیواری برایتان شرح داده شده تا چنانچه با دستگاه فوق آشنا هستید، تعمیر آن را هم فرا بگیرید.

آموزش تعمیر آبگرمکن دیواری

● داغ نبودن آب​

بزرگترین مشکلی که مصرف کننده را مجبور به تعمیر آبگرمکن می کند، داغ نشدن آب است. چنانچه با این مشکل رو به رو شدید، فورا درخواست تعمیرکار نکنید. اول می بایست برق و گاز آبگرمکن بررسی شود. چنانچه یکی از این دو (یا هردو) قطع هستند، آن ها را وصل کنید. به همین سادگی شما می توانید مجددا از آب داغ استفاده نموده و نیاز نیست هزینه تعمیر آبگرمکن دیواری را متقبل شوید.

● نوسانات دمایی​

برای این معضل هم یک راهکار ساده داریم. رسوب زدایی از سردوش ها، فیلترها و سرشیر ها می تواند نوسانات دمایی آب مصرفی تان را از بین ببرد. البته نوسان در فشار آب هم می تواند عاملی باشد در نوسانات دمایی.

● جرقه نزدن مشعل​

محتمل ترین مورد، گرفتگی مجرای نازل شمعک، صافی مجرای هوا یا صافی شمعک است. در این مورد کافی ست با دقت، محل های مذکور را تمیز کنید. تعمیر آبگرمکن دیواری گاهی به همین سادگی ست.

● بوی ناخوشایند​

این موضوع ممکن است بخاطر وجود مواد معدنی در آب باشد. توصیه ما به شما این است که از یک تصفیه آب استفاده نمایید تا سختی آب به مقدار زیادی گرفته شود. البته این مشکل می تواند ناشی از غلظت بالای سولفات داخل لوله باشد که بایستی نسبت به شستشوی آن اقدام نمود.

● خاموش شدن شعله​

در ابتدا سیم پیچ های مشعل را نگاه کنید. چنانچه رسوب گرفته اند، آن ها را تمیز کنید. سپس اتصالات برق به الکترود را بررسی نمایید. ممکن است این اتصالات شل شده باشند. می بینید که قیمت تعمیر آبگرمکن دیواری با دقت و همت خودتان، تا حد زیادی کاهش پیدا می کند. فقط کافیست نسبت به دستگاه آشنا باشید.

● نشتی گاز​

نشتی گاز بسیار خطرناک است، لذا توصیه می کنیم در این مواقع حتما با تکنسین های برق یار تماس بگیرید تا در سریع ترین زمان ممکن نسبت به تعمیر آبگرمکن دیواری شما اقدام نمایند. اما اگر دسترسی به برق یار نداشتید، ابتدا شیر گاز را بسته و رگولاتور گاز را بررسی نمایید. ممکن است نشتی گاز بخاطر ایراد در بدنه رگولاتور باشد. سپس تمام پیچ های مربوط به گازرسانی را بررسی نمایید تا مطمئن شوید شل نشده یا مشکل نداشته باشند.

نکته پایانی پیرامون تعمیر آبگرمکن دیواری

چه مواردی عنوان شد؟

 ۱ - داغ نبودن آب
 ۲ - نوسانات دمایی
۳ - جرقه نزدن مشعل
۴ - بوی ناخوشایند
۵ - خاموش شدن شعله
 ۶ - نشتی گاز
همانطور که مشاهده فرمودید، تعمیرات آبگرمکن دیواری کم هزینه تر از آن چیزیست که فکر می کنید. البته گاهی اوقات دستگاه شما به مشکلاتی برمیخورد که باید برای تعمیر آبگرمکن دیواری از یک تکنسین مربوطه استفاده کرد چون در آن لحظه تخصص حرف اول را می زند. اما به طور کل تعمیر آبگرمکن دیواری آنچنان هزینه بر نخواهد بود و ما هم سعی کردیم طوری به شما آموزش دهیم که در این شرایط عجیب اقتصادی (!) کمترین هزینه را پرداخت کنید.

 

برچسب: آموزش تعمیر آبگرمکن دیواری، هزینه تعمیر آبگرمکن دیواری، روش تعمیر آبگرمکن دیواری، قیمت تعمیر آبگرمکن دیواری، تعمیرات آبگرمکن دیواری،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ دی ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۳۴:۵۸ توسط:ایمان اقدسی موضوع: نظرات (0)